Chiny - kontorla jakości, sprawdzanie towaru w Chinach, weryfikacja dostawcy, wizytacje fabryk, bezpieczny import z JCC Int. Trade !

Kontrola jakości / Sprawdzenie firmy

Zlecając nam sprawdzenie firmy: niczego nie tracisz - zyskujesz pewność i bezpieczeństwo!

W ramach naszych usług oferujemy dwie opcje: kontrola towaru i/lub sprawdzenie firmy przed zamówieniem. Wielu naszych klientów wybiera obie opcje: najpierw nasz polski przedstawiciel wizytuje firmę, a później sprawdza wyprodukowany towar. Jak to dokładnie wygląda opisujemy poniżej.

Sprawdzenie firmy

Nasz przedstawiciel wizytuje osobiście fabrykę lub firmę handlową, którą Państwo lub my wybraliśmy do realizacji danego zamówienia. Umawiamy się z konkretną osobą, która odpowiada za kontakty handlowe z zagranicą, w miarę możliwości spotykamy się też z główym managerem firmy. Rozmawiamy o zasadach współpracy, jakości towaru, przeglądamy dokładnie ofertę firmy. W miarę możliwości oglądamy całą linię produkcyjną, biura, zaplecze, biuro projektowe, inżynierów, pokój próbek... Poza stanem faktycznym sprawdzamy też dokumenty dotyczące rejestracji firmy.

Firma ma inną nazwę niż fabryka? Dlaczego? Możemy to sprawdzić!

W czasie tego spotkania obserwujemy podejście przedstawicieli firmy, ich mentalność, ich zaangażowanie. Oceniamy czy są rzetelni i odpowiedzialni, czy to właściwy partner dla naszego klienta. Stawiamy się w roli naszego klienta i bacznie obserwujemy całą firmę i pracowników, by stwierdzić, czy wybraliśmy wiarygodnego dostawcę w Chinach. Wsłuchujemy się w rozmowy, które prowadzą między sobą Chińczycy, aby mieć pewność, że niczego przed nami nie ukrywają.

Z każdej takiej wizyty przygotujemy dokładny raport i kilkanaście zdjęć (możemy też przygotować krótki film o dostawcy). Dzięki dokładnemu opisowi i przygotowanym fotografiom poczujecie się Państwo tak, jakbyście byli obecni w danej fabryce w Chinach. Z każdej wizytacji wyciągamy wnioski, a nasz przedstawiciel chętnie podzieli się wszystkimi obserwacjami i opiniami o konkretnym dostawcy. Te wszystkie informacje albo umocnią współpracę i podbudują zaufanie, albo stworzą wiele wątpliwości i spowodują zakończenie współpracy. My nigdy niczego nie upiększamy - po prostu przedstawiamy Państwu fakty!

Wieloletnie doświadczenie naszego przedstawiciela sprawia, że szybko potrafi rozpoznać szczerą osobę. Gdy w czasie spotkania ktoś unika naszego wzroku, a słowa szefa są trochę inaczej tłumaczone - wiemy, że coś nie jest tak jak być powinno. Zdarza się, że każda odpowiedź wymaga wielu konsultacji - wiemy wówczas, że osoba, z którą mamy do czynienia nie jest kompetenta. Ignorancja i ironiczne uśmiechy głównego managera świadczą również o niezbyt szczerym podejściu. Takie zachowania i cechy może zaobserwować tylko nasz przedstawiciel, który mieszka w Chinach ponad 6 lat i odwiedził ponad 200 różnych firm/fabryk.

Kontrola jakości

W ocenie chińskiego dostawcy: drobna wada to nie problem!

Gdy tylko otrzymujemy informacje, że towar jest gotowy - nasz przedstawiciel odwiedza fabrykę. W zależności od sposobu pakowania i rodzaju towaru - dokonujemy dokładnej kontroli.

Przed sprawdzeniem notujemy wszystkie uwagi z Państwa strony. Analizujemy dokładnie specyfikację towaru, sprawdzamy ilości na fakturze / packing-liście. Zwracamy uwagę na wszystkie drobiazgi i szczegóły, które dla wielu dostawców nie są niczym istotnym.

Towar, który został przygotowany oglądamy dosłownie z każdej strony. Sprawdzamy kolorystykę, wygląd, bryłę, łączenia, funkcjonalność, opakowanie... Przestawiciel firmy JCC Int. Trade jest wyjątkowo wyczulony na wszystkie drobne usterki: zarysowania, pęknięcia, niedociągnięcia farby. Chińscy dostawcy często dziwią się, że w ogóle odnotowujemy takie drobiazgi. My jednak traktujemy to jako zoobowiązanie wobec naszego klienta - dlaczego mamy przymykać oko na takie usterki?

Dzięki profesjonalnemu podejściu do kontroli jakości - żaden z naszych klientów nigdy nie zawiódł się zlecając nam to ważne i niełatwe zadanie. Oczywiście zdarza się, że towar jest w 100% sprawny, czysty i prawidłowo spakowany - musimy jednak przyznać, że taka sytuacja nie jest normą, codziennością. Gdy tylko dostrzegamy błędy, sprawdzamy towar jeszcze dokładniej. Jeden błąd może być zwiastunem wielu innych uszkodzeń (powtarzalność wad).

Oczywiście sprawdzenie jakości wyprodukowanego towaru wcale nie wyklucza sprawdzenia firmy. W czasie przeglądania produktów rozmawiamy z dostawcą, spotykamy się z managerami firmy, oglądamy biura, hale produkcyjne, magazyny. W rezultacie otrzymujecie Państwo szczegółowy raport i zdjęcia dotyczące zamówionego towaru, poza tym nasz przedstawiciel chętnie opisze swoje obserwacje dotyczące danej fabryki.

Pomoc w trudnej sytuacji

Często dzwonią do nas klienci z Polski, którzy zostali oszukani, już po fakcie. Wielu polskich importerów nie ma doświadczenia w handlu z Chinami, wielu podejmuje ogromne ryzyko i nie zdają sobie nawet z tego sprawy. Często traktują taki import na zasadzie współpracy z Europą, z Niemcami, Włochami... Zakładają z góry, że wszystko się uda, że wybrali wiarygodnego dostawcę, że zawsze mają szczęście w interesach. Realia chińskie są jednak inne, nie odnoszą się w ogóle do zasad biznesowych panujących w Europie!

Brak odpowiedzialności, kiepska znajomość angielskiego to cecha wielu dostawców w Chinach.

Oczywiście staramy się pomóc wszystkim importerom, którzy zwrócą się do nas. Niestety czasami jest za późno! Dlatego przestrzegamy Państwa przed ryzykiem współpracy z Chinami. Na pewno warto nam zaufać, zlecić nam sprawdzenie firmy, czy po prostu wyszukać wartościowego dostawcę, zweryfikować stan zamówienia. Jest to lepsze rozwiązanie niż szukanie oszustów w Kraju Środka, wynajmowanie prawników, marnowanie pieniędzy na telefony / faksy, marnowanie czasu i zdrowia.

Przytoczymy kilka przykładów, które znamy głównie z mediów, z fora internetowego, z opowieści niektórych dostawców w Chinach, czy z doświadczenia ludzi, którzy skontaktowali się z nami, aby uzyskać pomoc.

Często bywa tak, że Chińczycy zmieniają pracę. Telefony milczą, dana osoba nie przekazuje nikomu kontaktów z klientem, odchodzi do nowej firmy i próbuje ukraść klienta. Często zabiera próbki towaru, aby je łatwo przygotować w nowej firmie. Znamy przypadek, gdy sprzedawca zniknął z firmy, ale zachował firmowy numer telefonu komórkowego i adres email, dzięki temu oszukał jeszcze starych klientów.

Inny ryzykowny przypadek to podział lub zmiana nazwy/marki firmy w Chinach. Zdarza się, że współwłaściele mają różne poglądy, decydują się na podział firmy. Pojawiają się wtedy problemy z nazwą, logo, domenami, kontami bankowymi. Klient w Polsce może na tym bardzo ucierpieć, albo nie będzie nawet wiedział z kim tak naprawdę współpracuje.

Wielu importerów z Polski polega jedynie na internecie. Odnajdują piękne strony internetowe, hurtownie w Chinach, sklepy internetowe, bogate oferty towaru i super niskie ceny. Oczywiście klient jest zachwycony taką szansą! Szybko okazuje się jednak, że ma do czynienia nie z firmą w Chinach, ale osobą, która zleciła komuś budowę strony www i nie ma zarejestrowanej żadnej firmy. Kontakt może się urwać, jak tylko klient wyśle pieniądze przez WesternUnion czy system PayPal. W innym przypadku może otrzymać towar, ale co z dokumentami? Zdarza się też, że są to podróbki i zatrzyma je Urząd Celny.

W niektórych przypadkach fabryka wysyła towar, ale znika z rynku, bo bankrutuje. O ile mamy szansę otrzymać towar z ostatniego zamówienia, co z dokumentami i odprawą celną? Często pracownicy po prostu znikają z takiej firmy, nawet jeśli odpowiadają na telefony i emaile, nie są w stanie nic zrobić, bo nie ma już pieczątek firmy, nie istnieje księgowość, a właściciel zniknął bez wieści.

Problem z dokumentami? Chińczycy zbytnio się tym nie przejmują!

Bardzo typowym problemem jest zwykły brak odpowiedzialności. Chińczycy interesują się zamówieniem z Polski do czasu aż otrzymają 100% płatność. Później nie interesuje ich za bardzo kontakt ze spedycją, opóźniają wysyłkę towaru, nie dbają o rzetelne magazynowanie, nie odpisują na emaile i nie bardzo zależy im na rozmowach telefonicznych. Jeśli zdarzy się błąd w dokumentach trudno im to w ogóle pojąć, nie przywiązują uwagi do danych na fakturze, nie chcą wysyłać oryginalnych dokumentów.

Niestety bywa też, że mamy do czynienia z kłamliwym producentem, który wysyła nam na przykład skany podrobionego CE. Zwykle taki dostawca obraża się bardzo szybko, gdy coś podejrzewamy, zadajemy zbyt wiele pytań, oczekujemy wielu wyjaśnień i chcemy poznać wszystkie szczegóły danego towaru lub procesu produkcji. Jest to taki import kombinowany, Chińczycy podchodzą do tego na zasadzie - że może się uda! Niestety zwykle się nie udaje, a konsekwencje ponosi klient w Polsce.

To tylko kilka przykładów, które ukazują, jak trudna jest współpraca z dostawcą z Kraju Środka. Sugerujemy nie ryzykować i polegać na naszej pomocy i naszym doświadczeniu.

Polska, telefon: 730 415 911, e-mail: import@jccint.com  -  Chiny, telefon: +86 13725505676, e-mail: china@jccint.com
© copyright JCC International Trade - wszystkie prawa autorskie zastrzeżone